logo rpo                                                                           Kalendarz wydarzeń 2020

 

 Wybory do Sejmu RP i do Senatu RP 2015 - Termin i technika głosowania

Wybory do Sejmu RP i do Senatu RP 2015 – Technika głosowania SEJM

Wybory do Sejmu RP i do Senatu RP 2015 – Technika głosowania SENAT

Wybory do Sejmu RP i do Senatu RP 2015 - Uprawnieni

Wybory do Sejmu RP i do Senatu RP 2015 - Głosowanie korespondencyjne

Wybory do Sejmu RP i do Senatu RP 2015 - Głosowanie korespondencyjne-wersja animowana

Wybory do Sejmu RP i do Senatu RP 2015 - Niepełnosprawni

Wybory do Sejmu RP i do Senatu RP 2015 - Niepełnosprawni-wersja animowana

Wybory do Sejmu RP i do Senatu RP 2015 - Głosowanie za granicą

Wybory do Sejmu RP i do Senatu RP 2015 - Głosowanie za granicą-wersja animowana

W związku z ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz.U. z 2011 r. Nr 209, poz. 1243)w Urzędzie Miasta i Gminy w Opatowie w zakresie obsługi osób uprawnionych ustalononastępujące zasady działania i dostępu do usług przy wykorzystaniu środków wspierających komunikowanie się:

1. Osoba uprawniona (osoba doświadczająca trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się) ma prawo do skorzystania z pomocy osoby przybranej (osoba, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumienia z osobą uprawnioną i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw w urzędzie) w kontaktach z Urzędem Miasta i Gminy w Opatowie.

2. Prawo, o którym mowa w pkt 1, może być ograniczone wyłącznie ze względu na zasady określone w przepisach ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 182, poz. 1228).

3. W przypadku skorzystania przez osoby uprawnione z prawa, o którym mowa w pkt 1, Urząd Miasta i Gminy w Opatowie nie może wymagać przedstawienia dokumentów potwierdzających znajomość PJM (polski język migowy), SJM (system językowo-migowy) lub SKOGN (sposób komunikowania się osób głuchoniewidomych) przez osoby przybrane.

4. Przetwarzanie informacji i danych w czasie korzystania przez osobę uprawnioną z pomocy osoby przybranej odbywa się w celu zapewnienia jej możliwości komunikowania się z Urzędem Miasta i Gminy w Opatowie.

5. W Urzędzie Miasta i Gminy w Opatowie wykorzystuje się następujące środki wspierające komunikowanie się:

a. strona internetowa (www.umopatow.pl)

b. poczta elektroniczna (adresy dostępne na stronie internetowej Urzędu , a w szczególności adres:
(Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.) oraz

c. faks nr 15 8684647

6. Osoba uprawniona ma prawo do swobodnego korzystania z wybranej przez siebie formy komunikowania się.

7. Osoba uprawniona, która nie posiada pełnej zdolności do czynności prawnych, ma prawo współdecydowania wraz z rodzicami lub opiekunami prawnymi o wybranej formie komunikowania się.

8.Urząd Miasta i Gminy w Opatowie zapewnia możliwość korzystania przez osoby uprawnione z pomocy wybranego tłumacza języka migowego lub tłumacza - przewodnika (pkt 1-4 stosuje się odpowiednio), co nie wyklucza możliwości korzystania z innych uprawnień.

9. W przypadku braku możliwości zapewnienia realizacji świadczenia przez pracownika Urzędu Miasta i Gminy w Opatowie, zapewnia się dostęp do świadczenia usług tłumacza PJM, SJM lub SKOGN wpisanego do rejestru prowadzonego przez Wojewodę Świętokrzyskiego, na zasadach określonych w pkt 12.

10. Świadczenie jest bezpłatne dla osoby uprawnionej, będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 127, poz. 721, z późn. zm. ).

11. Osoba uprawniona będąca osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych jest zobowiązana zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się, do Urzędu Miasta i Gminy w Opatowie, co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych.

12. Zgłoszenie, o którym mowa w pkt 11, powinno zawierać informacje zawarte w załączniku . Zgłoszenia można dokonać:

- elektronicznie na adres:Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

- faksem na numer: 15 8684647

- złożyć w sekretariacie Urzędu Miasta i Gminy w Opatowie

13. Po dokonaniu zgłoszenia, o którym mowa w pkt 11, Urząd Miasta i Gminy w Opatowie zapewnia obsługę osoby uprawnionej, w terminie przez nią wyznaczonym lub z nią uzgodnionym.

14. Urząd Miasta i Gminy w Opatowie , w przypadku braku możliwości realizacji świadczenia usług tłumacza PJM, SJM i SKOGN zawiadamia wraz z uzasadnieniem osobę uprawnioną, wyznaczając możliwy termin realizacji świadczenia lub wskazując na inną formę realizacji określonych uprawnień.

15. Urząd Miasta i Gminy w Opatowie udostępnia dokumenty niezbędne do załatwienia sprawy, w formie dostępnej dla osób uprawnionych, na ich wniosek.

16.Niniejszą informację dotyczącą sposobu realizacji ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2011r., Nr 209, poz. 1243) zamieszcza się na stronie internetowej Urzędu www.umopatow.pl oraz na tablicy ogłoszeń.

WZÓR ZGŁOSZENIA OSOBY UPRAWNIONEJ DOTYCZĄCEGO KORZYSTANIA ZE ŚWIADCZENIA

Zasady zachowania się ludności podczas występowania skrajnych zjawisk meteorologicznych: http://czkw.kielce.uw.gov.pl/czk/poradnik/kleski-zywiolowe

BURZE I NAWAŁNICE

WAŻNE INFORMACJE

POWÓDŹ

500

baner sipws1

75 ROCZNICA POWSTANIA PAŃSTWA POLSKIEGO